Dynamiczna wymiana oleju

Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów to rozwiązanie, które zagwarantuje Twojemu BMW niezawodność przez lata.

BG PXT®2 – w pełni automatyczne urządzenie przeznaczone do czyszczenia oraz dynamicznej wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów oraz dynamicznej wymiany płynu w układzie wspomagania.

 

KORZYŚCI:
• Płynna zmiana biegów
• Skrócenie czasu zmiany biegów
• Długa bezawaryjna praca skrzyni biegów
• Oczyszczenie wszystkich elementów skrzyni biegów
• Wymiana oleju w całości skrzyni, sprzęgle, chłodnicy
• Zachowywanie optymalnego momentu obrotowego

 

 

CZYM JEST DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU?

To proces. który umożliwia wymianę całego oleju w układzie. Przy wymianie metodami tradycyjnymi (metody grawitacyjne) wymieniane jest zaledwie 40-60% płynów. Reszta pozostaje w przewodach, sterowniku, konwerterze. Często jest to zmieszanie nowego oleju ze starym.

 

DLACZEGO DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU JEST LEPSZA?

Skrzynia biegów przenosi na koła wygenerowaną przez silnik moc. Obciążenia pomiędzy elementami są ogromne, w związku z tym, jakość środka smarnego ma ogromne znaczenie. Dzięki specjalistycznemu sprzętowi, jesteśmy w stanie wyczyścić cały układ olejowy i kanały skrzyni biegów. Urządzenie zostaje wypłukane ze starego płynu i osadów, następnie uzupełnione nowym olejem o specyfikacji jaką przewidział producent.

 

NAJWAŻNIEJSZE KORZYŚCI

  • Skrzynia biegów znów zaczyna pracować w warunkach fabrycznych
  • Bardzo odczuwalny, natychmiastowy wzrost płynności działania i komfortu przełączania
  • Wyeliminowanie szarpań, hałasu, zbędnych opóźnień przy zmianie biegów

 

JAK WYGLĄDA PROCES WYMIANY OLEJU ATF?

  1. Do rozgrzanej skrzyni biegów podłączamy urządzenie do dynamicznej zmiany oleju.
  2. Układ smarowania skrzyni automatycznej jest czyszczony specjalnymi środkami (dodawanymi do starego płynu).

Usuwamy stary olej wraz ze środkami czyszczącymi („wypchnięcie’ zużytego płynu pompą przy jednoczesnym wprowadzeniu nowego – brak ryzyka pracy skrzyni „na sucho”). Świeży olej zastępuje olej przepracowany (olej jest ważony, ilość w pełni monitorowana).

Proces wymaga zużycia ok 3 litrów więcej oleju niż pojemność skrzyni. Ten dodatkowy olej wykorzystywany jest do zupełnego usunięcia zużytego płynu.

Wymieniamy filtr skrzyni biegów (zalecana wymiana co 120 tyś. km).

Kontrolujemy poziom środków smarnych w skrzyni.

Adaptacja skrzyni biegów do nowych warunków pracy (wykonywana za pomocą diagnoskopu).